Osoby decydujące się na prowadzenie własnej firmy, często nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że podjęte w początkowej fazie działalności decyzje mogą zaważyć na jej przyszłości. Nazwa i logotyp to, wbrew pozorom, nie tylko mało istotne dodatki, a coś, co naprawdę ma ogromne znaczenie. Mogą nie tylko zdefiniować markę, ale i budować jej wizerunek.
My sami – jako producent cukierków reklamowych – doskonale zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że musi być on spójny, a logo charakterystyczne i nowoczesne zarazem, bo takie właśnie są Cukrówki. Trudno wyobrazić sobie tę markę ze znakiem towarowym zaprojektowanym w stylu retro. Bo przecież Cukrówki to słodycze reklamowe, które kochają media społecznościowe, modne ubranka z personalizowanymi nadrukami i zakupy online.
Jeśli sam stoisz właśnie przed trudną decyzją dotyczącą wyboru odpowiedniego logo dla Twojej marki zastanów się, jaka ona będzie, kim będą jej klienci i jak powinni ją postrzegać. Odpowiedzi na te pytania okażą się niezwykle pomocne.
Logo powinno być proste! Pewnie nie raz spotkałeś się z takim określeniem. Ale co to oznacza? Pozwól, że wyjaśnimy Ci to na przykładzie krówki z logo. Wyobraź sobie firmę X, dla której niezwykle uzdolniony grafik zaprojektował fantastyczny logotyp, na który składa się wiele elementów – skomplikowane kształty, litery, cienie etc. Zachwyt nawet najlepszą grafiką tego typu ustąpi miejsca konsternacji w chwili, w której właściciel firmy złoży zamówienie na krówki reklamowe. Pomimo ogromnych zdolności i najszczerszych chęci naszych Pasterzy-Designerów nie uda się umieścić na niewielkich etykietkach cukierków reklamowych tak szczegółowego nadruku. Z doświadczenia wiemy, że wszystkie drobne elementy mogą zlać się w jedną nieestetyczną plamę.
Jeśli przyszło Ci teraz do głowy – „No cóż, trudno. Nie muszę przecież zamawiać firmowych Cukrówek.”, to zaufaj nam, ten problem dotyczyć będzie również wielu innych gadżetów reklamowych, takich jak: breloki, długopisy, notesy, kubki etc.
O czym warto jeszcze pomyśleć zanim zleci się specjaliście zaprojektowanie znaku towarowego? O wyróżnieniu swojej marki na tle konkurencji! Nie daj się ponieść chwilowej modzie, bo tym samym nie uda Ci się zapaść w pamięć swoim potencjalnym klientom. Zwróć uwagę na piękne, nowoczesne logotypy wielu uzdolnionych fotografów. Niestety tak znaczna część z nich jest do siebie bliźniaczo podobna. A szkoda, bo przecież w swoją pracę wkładają sporo wysiłku, który powinien być dostrzeżony.
Mamy nadzieję, że tych kilka wskazówek pomoże Ci dokonać dobrego wyboru i już wkrótce nasze przeszkolone słodkie Specjalistki ds. Biznesowych założą ubranko z Twoim logotypem, a tym samym staną się niezwykle pożądanymi krówkami reklamowymi.